lördag 26 september 2009

Handskar och mössa

Efter att ha lämnat av brorsan och hans fru vid Globen i går (de var på besök och skulle på konsert på Hovet), tog jag en sväng till Kungens kurva och gick till Sportson och Sportex för att kolla på lite cykelprylar.

Bland annat behöver jag nya handskar och säkert också en mössa om jag ska fortsätta cykla utomhus på helgerna nu i höst. Det finns verkligen hur mycket olika sorters cykelhandskar som helst, så det blev inget köp, eftersom jag mest blev förvirrad och inte hade ork att fråga om hjälp. Sedan känns det ännu som att det är för varmt ute för riktigt varma cykelhandskar, så jag väntar lite.

I dag blir det nog tyvärr ingen cykeltur, även om vädret är kanon. Behöver fixa och städa lite här hemma och sedan ska jag iväg på fest i kväll, men ska försöka komma iväg på en tur i morgon. Gäller att passa på när det är så varmt ute fortfarande så här i slutet av september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar