fredag 9 oktober 2009

Höstträning

På Vätternrundans hemsida finns ett bra forum där det går att ställa frågor om alla möjliga saker. Jag passade på att ställa en fråga, för ett par dagar sedan, om detta med träningen fram till loppet nästa år. Kände att det var dags att göra en plan för min träning och hur jag ska lägga upp den. Har redan fått flera kloka svar som du kan läsa här.

Känner att jag behöver cykla lite mer utomhus nu i höst innan snön kommer. Jag har både kört spinning och varit på bodypump i veckan, men däremot inte varit ute och cyklat. Har inte cyklat utomhus på snart två veckor, eftersom jag var bortrest hela förra helgen.

Tyvärr hinner jag inte i dag, trots att vädret är fint. Hoppas att det kan bli av i morgon. Det blir i så fall första gången utomhus med min racer i riktigt höstväder, i dag är det ju runt 7 grader, så det gäller att vara varmt klädd.

I dag var jag därför på Stadium och köpte en bra träningsmössa att ha under hjälmen. I övrigt har jag varma kläder. Så nu finns det ingenting som hindrar mig från att fortsätta cykla utomhus, trots att det är kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar