lördag 28 november 2009

En skön lördag

Jag har de senaste lördagarna börjat min dag med puls-spinning. En bra start på en ledig dag och eftersom passet börjar redan 10.15 går jag upp relativt tidigt. I dag kände jag mig utvilad och laddad, så jag körde verkligen på järnet.

Som krydda blev det sedan mitt-på-dagen-bio med "World´s greatest Dad" med Robin Willams, en film som ingår i Stockholm Filmfestival. Länge sedan jag såg en så bra komedi där skrattet ligger så nära det sorgliga.

Sedan är det skönt att komma hem och läsa lite magasin. Jag prenumererar nu på tre olika tidningar som jag tänkte skulle hjälpa mig att komma i mål på Vätternrundan 2010; Aktiv träning, Kadens och Cykla.

Kadens är ju cykeltidningen nummer ett, en tidning som jag gillar även om den verkligen känns intrikta för de "riktiga" cykelnördarna.

Cykla är Vätternrundans officiella tidning och ligger på en bra amatörnivå innehållsmässigt.

Aktiv träning vänder sig både till löpare, cyklister och andra aktiva motionärer. Skulle gärna se lite mer cykelträningstips i den, men helt ok och väldigt användaranpassad för den nivå jag ligger på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar