torsdag 12 november 2009

Statistik är kul!


Jag är ett kontrollfreak och i min kalender har jag full koll på var och när jag ska träna. Under hösten har jag registrerat min träning på Funbeat.se, som är en bra och användarvänlig hemsida där det enkelt går att importera data från min cykeldator (Garmin Edge 705) och även själv skriva in de pass jag kör på gymmet.

Här går det sedan att detaljstudera statistiken kring hur ofta jag tränat, hur länge och hur många kalorier jag gjort av med. Har inte riktigt fått in ett bra system för hur jag ska analysera all data, men kul är det i alla fall!

Att sätta ribban högt brukar jag alltid göra när det gäller träningen, vilket är bra, men samtidigt tror jag det är viktigt att se tillbaka och belöna sig själv med de prestationer man gjort. Därför var det roligt i dag att gå tillbaka på Funbeat och se en månad tillbaka i tiden hur min träning varit, och inse att jag kört på rätt bra. Speciellt nu i mitten av november när motivationen har sjunkit något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar