söndag 10 januari 2010

Upplägg + förkylning

Nytt år med nya möjligheter. Och det är ju i år som jag ska cykla Vätternrundan för första gången! :-) Dock kunde jag inte börja året med träning, utan istället en trist förkylning, som nu äntligen börjar släppa.

Istället har jag kunnat planera vårens träning i teorin. Vätternrundans sajt har två bra träningsupplägg för nybörjare. Dels ett upplägg som handlar om att få 100 mil i benen före start och dels ett annat upplägg som bygger på pulsträning.

Eftersom jag ju älskar pulsträning blir det detta upplägg som jag kommer köra, samtidigt börjar detta träningsprogram redan i februari (det andra först i april). Se här hur programmet ser ut.

Så blir jag bara av med förkylningen helt och hållet så blir det träningsstart inom några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar