måndag 8 februari 2010

Dålig dagsform och motivation

Kom hem från en weekend på annan ort i går. På programmet stod bl.a. släktbesök och 30-årsfest i lördags. Så det blev en helg med fest, party och en del alkohol. Samt diverse skräpmat i går, samt ingen träning.

Inte så farligt, eftersom det ju är viktigt att även få vara träningsfri och lite onyttig emellanåt.

Men helgens bravader påverkade givetvis både min motivation och dagsform i kväll när det var dags för första spinningpasset sedan i onsdags. Även om jag är rätt övertygad om att det mesta sitter i huvudet, för jag kände ingen större motivation i kväll.

Samtidigt var det ett pass utan pulsklocka vilket gjorde att jag inte fick någon direkt feedback på hur mitt hjärta slog och hur hårt jag tränade. Visst jag tränade bra och körde rätt så hårt, men jag hade ju så otroligt mycket mer kraft och mer att ge.

Det blir ändring på detta i morgon! Då blir det pulspass igen på spinningen ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar