lördag 13 februari 2010

Roslagsvåren 2010

Som relativ nybörjare inom cykelsporten och motionslopp finns det mycket att upptäcka och lära sig. I dag hoppade jag förmiddagsspinningen och tog i stället en skön sovmorgon. Det var välbehövligt. Laddar istället för 75-minuters pulspasset i morgon istället.

Nu sitter jag vid datorn och planera min vårcykling. Hittade ett perfekt cykellopp inför Vätternrundan som jag anmälde mig till direkt; Roslagsvåren 2010. Ett lopp som går av stapeln den 23 maj, dvs. fyra veckor innan Vätternrundan. Jag valde den längsta distansen, 135 km. Det blir en bra kraftmätare inför VR och en bra test på hur jag ligger till.

Loppet går med start/mål vid Vikskolan på Viravägen i Upplands Väsby. Skolan ligger nära pendeltåget, vilket ju passar mig perfekt. Hemifrån blir det bara en kort cykeltur till Älvsjö station, sedan raka vägen till Upplands Väsby och en, ny, kort cykeltur till starten.

Så här går sträckan:

Långa banan (135 km): U-Väsby - Torsåker - Skånela - Markim - Orkesta - Torsholma - Gottröra - Närtuna - Malmby - Rimbo - Finsta - Riala - Largen - Långsjön - Össebygarn - Karby - Angarn - Vallentuna - U-Väsby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar