lördag 20 mars 2010

Nytt jobb = cykelpendling

Är inte riktigt kry i kroppen så det blir att stanna hemma i helgen, även fast det är fint väder ute och jag är grymt sugen på att göra cykelpremiär utomhus. Men är nog bäst att låta det mesta av snön smälta bort först och jag behöver även lämna i mina cyklar (racer + hybrid) på vårservice innan jag ger mig ut.

Passar istället på att planera min cykling i vår.

Från den 12 april överger jag pluggandet och börjar istället jobba. Jag har fått jobb inne i stan, vilket innebär att jag tänker cykelpendla. Stockholm Stad har en suverän Cykelreseplanerare som jag tagit hjälp av för att få fram bästa vägen till/från jobbet. Det är en sträcka på 8,6 km enkel väg, så det känns som en bra grund.

Dessutom tänker jag börja helgcykla med en cykelklubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar