söndag 18 april 2010

13,2 mil

Summerar veckan och ser tillbaka på två cykelturer, ett body pump-pass och många intryck efter första veckan på nya jobbet.

Efter första cykelturen i grupp förra lördagen fick jag mersmak och hängde på Cyklotekets kundcykling i onsdag. Trodde att vi skulle köra en lång tur, men det blev en kort sväng upp till Östbergahöjden där vi körde intervallträning i flera vändor. Rätt kul och bra träning det också, även fast jag nog känner att jag behöver ha fler mil i benen.

Var även en bra tur i går med Fredrikshof. Jag var dock lite feg och valde lugnaste gruppen, vilket jag ångrar. Det gick för lugnt, så nästa lördag kommer det gå snabbare!

Hittills på tre cykelturer har det blivit 13,2 mil i benen. En bra start, men långt kvar till 100 mil, som ju är mitt mål innan jag startar i Vätternrundan.

Tänkte dock börja cykelpendla nu. Tyvärr inte i morgon då jag ska på konferens hela dagen,m en på tisdag så startar jag! Hoppas på solsken!

2 kommentarer:

  1. Hej Peter!
    Vi kanske får försöka få till en gemensam runda någon gång under våren/sommaren, vi bor ju nära varandra så borde ju vara lätt att få till. Och släpa med Anette också, som har rätt bra koll på vilka rundor man kan ta. Själv ska jag bara se till att bli frisk först, för jag har visst dragit på mig något skit under helgen...

    //Camilla

    SvaraRadera
  2. Ja, gärna gemensam träning! Jag var ute en runda i kväll. Tur att jag hade min gps med mig så att jag hittade tillbaka! :-)

    SvaraRadera