söndag 25 april 2010

Längst turen hittills

Blev en tur på totalt 10,2 mil i går med Fredikshof! Trodde inte att jag skulle köra så långt, men efter förra lördagens (för) lugna tur på 3 mil var jag verkligen taggad att utmana mig själv.

Det gick förvånansvärt bra. Jag trodde jag skulle vara helt död efter turen, men det kändes ok. Klart jag var trött, men långt ifrån så trött jag trodde jag skulle varit.

I dag blir det skrivande på exjobbet, så ingen träning. Men nästa vecka väntar jobbcykling, en tur med Cykloteket och sedan en helgtur med Fredrikshof igen.

Nu är jag verkligen igång på allvar! Har redan 33 mil i benen, så att nå 100 mil innan Vätternrundan kommer inte vara några problem.

Grymt kul också att det är så hög uppslutning av folk på Fredrikshofs lördagsturer. Vi tar nästan över parkeringsplatsen vid Farsta simhall!

6 kommentarer:

  1. Va kul, det där med många mil brukar vara en gräns i psyket mer än i benen.

    SvaraRadera
  2. Nästa lördag ska jag vara med igen, blev ju Åland i helgen och inte så jättemycket cykel, bara en kortare runda idag. Ska dock försöka få till någon runda i veckan också har jag tänkt.

    SvaraRadera
  3. Permoblog: Ja, mycket sitter verkligen i psyket!

    Camilla: Du ska inte med på Cyklotekets kundcykling på onsdag? Start 18.30 från deras butik i Västberga.

    SvaraRadera
  4. Jag var inte där som du såg, hemma i förkylning och som det ser ut just nu ligger även lördagscyklingen i farozonen. Om det blir cykling lördag får jag nog dock hålla mig till lugna gruppen även denna gången.

    SvaraRadera
  5. Ja, det behövs, blir definitivt ingen cykling den här lördagen heller. Halsfluss och förkylning, fan vad det suger!
    Ha så kul och cykla lite extra fort för min skull också :-)

    SvaraRadera