onsdag 26 maj 2010

I bra form - redo för Vätternrundan

Var lite seg i måndags efter Roslagsvåren, men nu är krafterna definitivt tillbaka.

Jag hade planer på att köra med antingen Fredrikshofs onsdagsträning från Farsta eller kundcyklingen från Cykloteket Västberga i kväll, men istället bestämde jag mig för att köra en tur på egen hand.

Och vilken form jag känner att jag har. Tog en kortare tur på 4 mil, vilket definitivt var för kort. Det var min första tur med färjan från Slagsta till Ekerö, men jag hade definitivt haft kraft och ork att köra några mil extra på Mälaröarna. Får bli någon dag framöver!

Vädret var soligt, men lite blåsigt. Dock frös jag verkligen inte i kortbrallor och kort tröja. Är en fröjd nu när det är vår. Gäller att utnyttja dagarna.

Fick nya numret av Cykla i brevlådan i går, med flera matnyttiga tips inför Vätternrundan. Återstår lite småinköp som belysning, nya glasögon, men annars är jag redo.

4 kommentarer:

  1. Kul! Det har ju varit bra väder två dar i rad nu :) hoppas det håller i sig ända in i juni och hela sommaren :)

    Många, många matnyttiga tips i senaste Cykla. Den ska vittjas en gång till och sen ska en strategi för VR läggas upp. Vilken starttid har du? 05.40 för mig.

    SvaraRadera
  2. Jepp, håller också tummarna för bra väder. Vi kanske kan ta en tur tillsammans framöver. :-)

    Jag startar kl. 02.40. Vad siktar du på för tid runt sjön? Kört Vätternrundan flera gånger? Jag har mest som mål att ta mig runt sjön, så vill inte sätta upp något exakt mål.

    SvaraRadera
  3. Ja! Vore kul att ta en tur eller två :) Jag cyklar med Fredrikshof Lidingö på tisdagar, fast nu vilar jag mitt knä och går på rehab mm så kommer inte ut än på nån vecka.

    Max 12 timmar siktar jag på, och då skippa depåerna och ha med sig egen energi ;) Jag är debutant :)

    Detta ska bli sjukt kul!

    -M

    SvaraRadera
  4. Kul att du också är debutant! :-) Maila mig på radio-peter@bredband.net så kan vi bestämma någon gemensam tur.

    SvaraRadera