söndag 16 maj 2010

På cykeltur i Värmland

Var lite tveksam om jag skulle ta med cykeln från Stockholm till Värmland över Kristi Himmelfärdshelgen. Väderprognosen lovade regn hela långhelgen från torsdag till söndag. Men jag chansade och det har blivit två bra turer, en på 7,2 mil och en på 5 mil. Hade gärna cykla någon mer tur, men regnet höll mig inomhus.

När jag var ute i fredags (7,2 mil) var det uppehåll nästan hela turen, men sista 1,5 milen öste regnet ner! Snacka om att jag var genomsur när jag kom fram. Men det som var schysst med den här turen var att cykla över Klarälven och även en bit på Klarälvsbanan. Här ska jag försöka cykla mer i sommar när jag är i Värmland!

Desto bättre vädermässigt var turen i går (5 mil). Molnen skingrades och solen tittade fram, och vilka härliga landsvägar det finns i Värmland. Jag tog mig från Lysvik ner till Sunne och fortsatte sedan tillbaka på en mindre asfalterad landsväg. Passerade flera små samhällen med hus och utsikten gjorde mig lycklig när jag cyklade längst med Fryken och även såg berg i horisonten.


Efter turen tittade solen fram och det var riktig behagligt att sitta och blicka ut över Fryken.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, förutom regnet då förstås :-) Man får väga in lite andra upplevelser och inte bara träning jämt. Cykling är som sagt lite mer än mil i benen, vilket du beskriver fint. Lycka till nu till helgen med loppet.

    SvaraRadera
  2. Tack! Lycka till du också!

    SvaraRadera