söndag 10 oktober 2010

Fredrikshofs linjelopp och Cirkus Cirkör

Nöjda deltagare efter målgång.

Jag tog cykeln hemifrån redan vid 9.30-tiden denna söndag för att cykla till Sturehofs slott och titta på Fredrikshofs KM´s linjelopp och heja på Martin S. Framme vid parkeringen möte jag både Anette och Camilla som skulle vara funktionärer.

Nio tappra cylister strax innan starten.

Nio cyklister startade och snacka om att det gick snabbt! Tre varv runt Bornsjön och efter knappt 1,5 timmar var det målgång för vinnaren Simon Galle. Tyvärr gick det för fort för Martin S, och en till cyklist, som bröt efter första varvet, men grymt starkt jobbat ändå. Snitthastigheten låg mellan 35-40 km/h (!) Tvåa blev Peter Eriksson och trea Kaspar Fritz.


Kaspar, Simon och Peter.

Mellan varven passade jag på att ta en fika på slottscaféet som var öppet. Fick mig även en pratstund med Fredrikshofs söndagsgäng som startar från Farsta på söndagar, då det både är längre (ca 12 mil) och snabbare turer, än det brukar vara på lördagarna.

Mysigt café på Sturehofs slott.

Jag passade även på att fota en hel del, eftersom jag tog med mig min systemkamera. Se ett helt gäng bilder i mitt album på Facebook.

Sedan ägnade jag eftermiddagen i Hangaren i Alby med att se Cirkus Cirkörs föreställning Inside out, tillsammans med sambon och Emma. Vilken föreställning! Kunde inte blivit en bättre söndag, som avslutades hemma med filmen Funny Games.

1 kommentar: