söndag 6 mars 2011

Träningshelg

Tidig söndagsmorgon på Sats Odenplan minuter innan start.

Söndag kväll och jag njuter efter helgens träning. Eftersom det är mindre en månad kvar tills jag åker till Mallorca och cyklar ville jag passa på att känna hur formen är, så det blev en riktig träningshelg - dock inomhus.

I går var jag ute på Bosön för andra gången och cyklade i Olympiahallen tillsammans med Fredrikshof. Läs gärna det blogginlägget som Martin S skrivit.

Och i dag blev det Vasaloppspinning för andra året i rad, med samma upplägg som förra året.

Tidigt i morse tog jag tunnelbanan till Odenplan och Sats för att vara på plats klockan 8.00 då passet började. Sedan körde vi på i nära fyra timmar ända tills Jörgen Brink gick i mål som årets vinnare. SVT:s direktsändning var uppkopplad via projektor, vilket gjorde att det blev en härlig happening, tillsammans med kanelgifflar och blåbärssoppa i halvtid.

Trött och nöjd i omklädningsrummet efter fyra timmars spinningpass.

4 kommentarer:

  1. Bra helg! Snart blir det ute på asfalten istället :-)

    Impad av spinningen..

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot asfalten. :-)

    Körde spinningen med inte allt för högt motstånd och hög kadens för att skona knät och det känns bra nu efteråt. Dock kämpade jag på väl och sov en stund på eftermiddagen ... det tar på krafterna!

    SvaraRadera
  3. Shit vad jag hade velat varit med på spinningen. Dumt å missa Sats bästa spinninginstruktörer på långpass...

    SvaraRadera
  4. Glenn och Michel körde på bra som ledare! :-)

    SvaraRadera