onsdag 4 maj 2011

Träningen i april har gett resultat

Paus pga punktering - dock inte för mig.

Efter en intensiv april, med både cykelläger på Mallorca och träningspass i Värmland över påsken, har det blivit en lugn inledning på maj.

Men i lördags var jag ute på första lördagsturen för säsongen med Fredrikshof från Farsta.

Jag hade lite ambivalens kring vilken fartgrupp jag skulle välja. Snabbgrupperna känns lite över min ambitionsnivå och vilja, även fast jag säkert skulle orka efter all träning i april.

Istället blev det en mellangrupp med bland annat Robin som jag träffade på Bosön i vintras, då Fredrikshof hade inomhusträning i Olympiahallen.

Vi fick en behaglig runda, med en del cykelvägar, vilket gjorde att farten stundtals blev lite långsam, och för lugn för mig. Samtidigt gillar jag Robins devis om att det är mängden mil som räknas, eftersom det gäller att nöta mil inför Vättern och då är inte farten det viktiga. Speciellt eftersom jag inte heller siktar på någon rekordtid på Vätternrundan (ska ju köra med en sub 11-grupp)

Det som var häftigt var dock att få bekräftelsen på att träningen hittills (i april) ger resultat. I sista backen hade jag både viljan och orken att spurta och dra ifrån alla. Skönt för självförtroendet! Totalt blev det drygt 10 mil denna lördag, vilket jag känner mig nöjd med.

Nu har det inte blivit någon cykling den här veckan. Vädret (typ 3 plusgrader) har gjort sitt till, samtidigt är jag upptagen varje vardagskväll denna vecka med annat, så det får bli hårdträning på lördag med Farsta-gänget igen. Dock var jag traditionsenligt och tränade box med Johanna i måndags.

Solig start på lördagen vid Farsta simhall.

Vätskepaus.

Skönt att cykla på landsvägar förbi skön natur och lantgårdar.

Nöjda efter dagens tur.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också cykla från Farsta någon dag, sjukt fina vägar.. och så ska man ju helst undvika cykelvägarna ;)

    Milen till Vättern lär du redan ha, nu är det bara att vässa formen mer och bli starkare :)

    SvaraRadera
  2. Södertörn har fina vägar att cykla på, så häng gärna med någon lördag framöver. :-)

    SvaraRadera