lördag 11 juni 2011

Varmaste cykeldagen hittills i år

Även cyklar behöver vila...

I dag tänkte först åkt med Gruppetto-gänget från Slagsta, men efter kunskap om att deras snitt skulle ligga på cirka 32 kmh/h, valde jag istället Farsta, för en tur på ca 29 km/h istället. Visst fixar jag 32, men vill även cykla en tur i morgon och inte vara helt död, vilket jag heller inte är nu i kväll, snarare riktigt pigg... Kanske valde fel? ;-)

I alla fall blev det årets hittills varmaste tur (ej Mallis medräknat). Jag svettades något enormt, även när pulsen var låg. Kanske drack jag för lite...

Efter sedvanliga lördagsturen (med avstickare via Årsta Havsbad) blev det besök på Sköndals konditori med Anders E, en av deltagarna i Sub 11A som jag ska köra Vätternrundan med. Trevligt!

Sedan åkte jag direkt till sol och picknick med vänner på Smedsuddsbadet. Trevlig det också!

Kan en sommarlördag bli bättre? Ja, just det, jag blev visst 36 år idag... Känner mig som 25....

Många cyklister som ville köra från Farsta i morse.

Uppdelning i två grupper. Jag följde med gänget som tog vägen via Årsta havsbad.

Paus i skuggan med Anders på Sköndals konditori.

Nöjd efter lasagne och cola.

2 kommentarer: