tisdag 1 maj 2012

Återhämtning = Gainomax + Compressionstights



Efter dagens långtur på nästan 13 mil fick jag chansen att testa Gainomax Long Recovery och Gainomax Protein Bar för första gången. 

Long Recovery är på hela 330 ml och innehåller även lite salt. Valde vaniljsmaken och tycker att den smakade riktigt bra. Även proteinbaren gick snabbt ner, även om det gjorde att jag sedan inte var speciellt hungrig längre. Kanske hade räckt med drycken och sparat proteinbaren till senare, även om det står att den ska ätas direkt efter träningen. För även om det är bra med en återhämtningdryck så föredrar jag att även äta ett rejält mål mat efter träningen.

Efter duschen var det sedan dags att dra på sig compressionstightsen (2xu) och njuta av solen på balkongen. Märker verkligen skillnad av att använda dessa brallor efter långpass. Gjorde det på Mallis varje kväll och benen återhämtade sig snabbare, vilket kanske inte är så konstigt när blodcirkulationen i benen ökar.

I dag var det första turen med sub10-gänget som jag ska köra Vätternrundan med. I helgen var jag lite orolig över att jag inte fått ihop så många snabba långturer, men det blev det ändring på idag. På våra gemensamma 10,5 mil låg vid på i snitt 30,5 km/h och jag kände mig riktigt stark hela vägen! Fick också dra en sväng vilket var riktigt kul; att ligga först och ha en lång klunga av cyklister efter sig.

 Paus för punka.
 Fika i Rosenhill.
 Kort paus innan sista sträckan hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar