söndag 10 juni 2012

37 mil i helgen

Det blev en riktig cykelhelg så här en vecka innan Vätternrundan. Igår blev det långtur (20 mil) med Team Rynkeby Stockholm och idag långtur (17 mil) med subgänget jag kör Vätternrundan med.

Lördag började med regn och rusk när jag tog pendeln till Barkarby där vi sågs vid Welcome hotell. Snittet var lågt och jag var rätt frusen när vi efter några mil tog kaffe och macka i Knivsta. Kaffet gjorde att jag tinade och efter ytterligare ett par timmar blev det strålande solsken. 

Efter lunchen i Örsundsbro rullade det på bättre och jag fick verkligen en försmak av vad som väntar oss när vi i juli cyklar till Paris på sju dagar och dagsetapperna kommer ligga på ca 18-22 mil.

Idag var jag lite orolig för om krafterna fanns kvar, men eftersom tempot igår var lågt (rullsnitt på 26 km/h) så kändes det bra, även om jag var lite morgonseg i benen.

Och vilken tur det blev idag! Vi klarade oss utan regn och fick totalt ett rullsnitt på 33 km/h under våra gemensamma 15 mil. Krafterna fanns där och jag känner mig verkligen redo för Vätternrundan nästa helg. Nu håller jag tummarna för uppehållsväder! :-)

 Lunch i Örsundsbro.


Återsamling vid Welcome hotell efter 20 mil i lördags.
Samling vid Farsta simhall söndag morgon. 

Daniel som jag lärde känna på Mallorca-resan har bytt till vår subgrupp. 

Återsamling efter sista backen. 
Mat på Farstagården. 
Tvätten efter helgens äventyr.


3 kommentarer:

  1. Gott jobbat! Frågan är vad Farstagänget gjort för att få alla att ha Hofvet-kläder på träning! Så där ser det knappast ut hos oss på våra subträningar även om det är många som har Hofvet-kläder :)

    SvaraRadera
  2. Ni ser riktig snygga ut, alla i respektive teamkläder. :) Men bara grabbar?

    SvaraRadera
  3. Martin: Där ser man!

    Anette: Jo, i Team Rynkeby är et några tjejer med. :-)

    SvaraRadera