söndag 17 juni 2012

Tredje gången gillt - denna gång på 9.33!

Dagen efter min tredje Vätternrundan känner jag mig grymt nöjd. Gick in på tiden 9.33 tillsammans med mitt sub 10-gäng från Fredrikshof, vilken är bra marginal till mitt mål under tio timmar.

Det började tidigt på lördag natt. Efter ett par timmars sömn i Linköping var sambon snäll och körde mig till Motala där starten gick 4.02. När vi startade var det uppehåll, men ganska snart började regnet.

Första dryga 10 milen var det ösregn och det kändes rätt tungt. Frös inte direkt, men blev rätt kall om tårna, trots rätt åtsittande skoskydd som i alla all stoppade en del av regnet.

Vid den snabba kisspausen i Gränna var jag dygnsur och funderade på hur det skulle gå att cykla 30 mil i regn. Men efter Jönköping började det sluta regna och när vi hade vårt enda depåstopp i Fagerhult var det uppehåll. Blåbärssoppa och bullar satt fint och sedan rullade det på bra. Vi fick till och med lite solsken sista milen.

Väl i målgång kände jag att kraftena fanns kvar. Såg att min medelpuls under loppet låg på under 70 procent av max, så krafter fanns kvar.



 Mitt lag Team Rynkeby Stockholm fanns på plats och gjorde reklam.
 Dags för start.
 Thomas vid starten.
Patrik är startklar. 
 Glada nöjda vid målgång!

 Mitt lag som jag cyklar med till Paris i sommar kom i mål en stund före mig, men startade redan efter halv elva på kvällen. Bra kämpat!
 Kyckling och potatissallad!





Vilma cyklade med Lidingös sub 10 och klarade också målet!


Min cykeldator strulade så jag lånar rundan från Daniel som körde i samma grupp:

8 kommentarer:

  1. Imponerande Peter - återhämta dig nu och lycka till i sommar på det ännu större och roligare äventyret!!

    SvaraRadera
  2. Tack Martin! Kändes bra och ser verkligen fram emot Paris-resan. :-)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Peter!

    Vi måste kört väldigt lika i loppet. Jag startade 04.12 och körde in på 9h43min.
    Sub9 nästa år?;)

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma!

    Osäker på hur jag gör nästa år, men sub9 är en tanke. :-)

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Peter! Sub9 klarar du lätt!

    SvaraRadera
  6. Det var trevligt att köra med dig under träningar och VR. Lycka till med resan till Paris.
    MVH
    Erik

    SvaraRadera