lördag 16 mars 2013

Säsongspremiär!

Sol utanför hemmet innan avfärd.

Idag bestämde Christopher och jag för att trotsa vädret (kallt = runt noll grader) och ge oss ut på en racertur. Blev min premiärtur för säsongen! Christopher hade tjuvstartat med en tur förra helgen.

Vi tog en tur runt Drevviken, vilket blev en lagom runda på 3 mil. (Det gäller att börja med kortare turer och sedan öka...)

Det gick bättre än jag först trodde, då jag var lite oroligt för att det skulle vara mycket is kvar på vägarna, men bilvägen gick bra (För mycket grus och is på cykelbanorna).

Att det var soligt hjälpte också till att förhöja upplevelsen. Ser fram emot en ny tur nästa helg!

Här hamnade vi på cykelbanan. Inte optimalt med tanke på grus och is, men vi tog det lugnt och gick korta partier för att undvika vurpor.


4 kommentarer:

  1. Näe, så där får du inte göra. Cykla på härlig räcerrunda innan jag börjat.

    SvaraRadera
  2. Ses snart på vägarna. Bara det blir vår snart!

    SvaraRadera
  3. Meh...redan? Härligt det ser ut.

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en härligt runda! :-)

    SvaraRadera